2014

Idag är det 30 december, vilket betyder att det är två dagar kvar av detta år inklusive idag. Det är nu folks nyårslöften börjar komma fram. Vi vet alla att dessa nästan aldrig hålls. Folk sätter orealistiska och klassiska nyårslöften som : jag ska träna 5 dagar i veckan, jag ska bli en ny människa, jag ska plugga ordentligt varje dag. Visst, det finns säkert en andel människor som håller dessa löften och det är jättebra för dem, men de flesta gör inte det. Jag tänker därför inte sätta upp några sådana löften. Jag tänker sätta upp löften jag vet att jag kommer hålla. Dessa är följande: 
 
1. Göra mitt bästa - mer än sitt bästa kan inte en människa göra.

2. Skratta så mycket som möjligt- detta lär inte bli så svårt med tanke på mina kompisars och min humor.
 
3. Köpa fler böcker - detta är ett löfte som jag vet att jag med 100 % säker kommer att hålla.
 
 
Så där har ni dem, mina "nyårslöften"  Tänker inte lova en massa saker som jag måste hålla, ska inte tänka så mycket på allting. Om jag ska vara ärlig så brukar jag knappt märka att det byter år, det är liksom ingen skillnad. Till alla som haft en dåligt år så kanske det byter till ett bättre, men för mig som har ett lite enformigt liv så märks det knappt. Jag säger inte att det är tråkigt, jag trivs jättebra med mitt liv , vänner , familj och tillvaron. Så lova inte en massa saker, ha kul istället. Ta hand om er, kram.
 
 
ps. vet att det inte blivit så mycket bloggande, men det kan vara ett nyårslöfte till att hålla, blogga mer alltså. För eran skull. ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0