R.I.P CORY MONTEITH.

Det är aldrig kul när en människa dör. Oavsett om det är en närstående eller idol. Jag har länge varit ett glee fan och showen eller skådespelarna har aldrig gjort mig besvikna. Glee är mer än bara ett program, det är något man kan relatera till. Det vänder sig till ungdomar som inte är som alla andra, och har lärt mig så mycket , speciellt att vara mig själv. Jag kan relatera till varenda karaktär i denna show på något sätt. När man älskar en tv-serie så mycket och dagligen kollar på bilder/ intervjuer med skådespelarna och delar det med alla andra fans som kallas gleeks så blir man som en liten familj. Jag har flera fandoms jag är med i , men glee är nog en utav de viktigaste. Det har gett mig så mycket, skratt, tårar, kärlek, verklighet. Så när man då sätter sig i bilen redo för en kul dag på Kolmårdens djurpark med sina kusiner + lillebror och morbror och tar upp mobilen och ser att en kompis har skrivit på facebook att en utav ens idoler är död , så tror man först inte att det är sant. Man börjar söka på internet och ser rubriker som "Glee- stjärnan hittad död i hotellrum" "Stjärnan från Glee - Cory Monteith 31, död" och inser att det verkligen händer. Han dog, endast 31 år gammal, vilket är alldeles för tidigt. Jag kände honom inte personligen och jag vet att folk kommer att döma honom för hans tidigare problem med droger osv och direkt dra slutsatser. Han kom ut öppet med att han hade haft drogproblem när han var yngre för att hjälpa människor, och hans leende smittade alltid av sig. Han var den där goofy killen som alltid fick mig att skratta, han var den där karaktären i glee som man föll för direkt. Han var en förebild för många människor. Så innan ni dömer honom, tänk på alla miljoner gleeks och andra människor som såg upp till honom. Han kommer föralltid att vara saknad. Ni får tycka att det är larvigt att jag skriver en så lång text om en person jag inte ens "kände" men jag vet hur alla gleeks känner sig just nu och jag kan inte ens föreställa mig hur hans familj + vänner och flickvän Lea Michele känner sig. Alla mina tankar med familjen , det har gått två dagar och jag tycker fortfarande att det känns som en mardröm. Vila i frid Cory Allan Michael Monteith.
¨
(från ett avsnitt av glee då Finn ( hans rollkaraktär) köpte en stjärna till Rachel ( Lea Michele)
 
"So i wanted to make sure that whenever she feels lonely , she can look up at the sky, and no matter  where i am she can know that i am looking down on her"
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Paula Moisiola

Jättehärlig blogg! :)

Titta jättegärna in på min NYA blogg och lämna gärna en kommentar, vore superkul! Kram

2013-07-16 @ 15:35:44
URL: http://paulamoisiolas.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0