Södertälje

Ledsen att jag inte bloggade igår, det har blivit mycket sådant på sistone. Ska ta tag i bloggandet igen, speciellt nu när jag börjat intressera mig för kläder och fotografering extra mycket. Vi var ju på Tom Tits , ett jättestort experimentställe igår med kusinerna, båda morbröderna och moster. Det var jättekul och det fanns mycket roligt att göra där. Sen fanns det ju två karuseller också, eller tre egentligen men vågade inte åka den tredje. Eller alltså vågar gjorde jag väll men jag har så svårt för snurrkaruseller. Det var en karusell vi åkte ( som jag trodde var typ skydiving eller något) där man gick genom en dörr till en rund ring och stängde dörren. Sen skulle man ställa armarna och benen mot väggen och så snurrade den där i 40 km/h och man kunde knappt lyfta någon kroppsdel, det var som att vara en kylskåpsmagnet ungefär. Ni får tyvärr instagram bilder för jag ville inte ta med kameran eftersom det bara hade varit krångligt att släpa på den. Ta hand om er, vi hörs!
 
 
 
Eftersom tåget gick klockan 7.50 på morgonen så blev det ju upp och hoppa redan vid 06.00 på morgonen. 
Sen blev det lite tågåkande en timme ungefär för att sedan ta bussen vidare mot Tom Tits.
Sen var vi framme på Tom Tits vid klockan 9.50 ungefär och det öppnar 10.00 så vi fick vänta lite.
Tog inte så mycket bilder därinne för vi var fullt upptagna med att testa alla grejer som fanns överallt men detta var ett rum man gick in i med en stor skärm som typ klonade dig , alltså om viftade med händerna så kom det typ 10 händer. Det var ganska häftigt ändå och vi stod där ett tag Wilma (kusinis) och jag. 

Efter vi hade åkt fritt fall där ( typ 12 meter) ca 7 gånger och gjort allt annat 20 gånger så gick vi och satte oss och tog det lugnt. Kusinerna + morbror och moster åt mat där och vi satt och prata lite. 
Sen var det dags att åka hem, vi kom hem ca 20.40 och tog då en promenad hem. Vi gick förbi Burger King en sväng och åt sen så gick vi direkt hem och jag och lillebror hade Simpsons maraton. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0