DIY- magtröja.

Tänkte göra en liten do it yourself , har ju gjort en sån här förut fast då klippte jag fransar på en tröja, denna gången blir det en magtröja. Kommentera gärna om ni har testat eller har tänkt testa , Kramar på er. 
 
Du behöver: Sax, Måttband och en gammal tröja du inte vill ha längre.
Jag valde en tight tröja eftersom jag tycker det är snyggt just nu med tight magtröja. 
 
Steg 1.  Lägg ut tröjan på golvet/bänken så att den är rak. 
Steg 2. Klipp av sömmen längst ner på tröjan, då blir det enklare att klippa resten sen. 
 Steg 3. Lägg upp ett måttband och klipp så mycket du vill klippa efter det, jag improviserade och klippte själv istället och det blev ganska bra det också. Men om du vill vara sådär pet noga så använd måttband.
 
 
Övrigt: 
Klipp till tröjan lite bättre så det blir lite jämnare och sen är det bara att börja använda den.
 
Voila , resultatet blev såhär: 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Yeey nice det blev :D

2013-07-30 @ 20:44:13
URL: http://missmusicnonstop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0